10 strategii pentru a incepe sa fii mai fericit

1. Savureaza experientele pozitive.  Fii atent si surprinde momentele trecatoare de placere si bucurie, imparte-le cu ceilalti prin scris, desen, muzica sau fotografie.

De exemplu, fotografiaza in fiecare zi ceva ce iti atrage atentia si iti place; incearca lucrul acesta pentru o saptamana, o luna sau un an.

2. Renunta sa mai porti pica altora. Atunci cand reusim sa-i iertam pe cei care ne-au neindreptatit, ne simtim mai bine, avem o parere mai buna despre noi insine, avem mai multe emotii pozitive si ne simtim mai conectati cu ceilalti.

3. Incepe sa faci miscare fizica. Miscarea fizica regulata imbunatateste imaginea de sine, reduce stresul si anxietatea si poate fi cel mai rapid stimulent pentru fericire.

4. Fii recunoscator si multumeste-le celorlalti. Cercetarea evidentiaza puterea enorma a recunostiintei si a exprimarii acesteia in ceea ce priveste bunastarea personala. Exprimarea constanta a recunostintei ne face mai optimisti, mai sanatosi si mai satisfacuti cu propriile vieti.

5. Tine-ti prietenii aproape. Relatiile sociale reprezinta cheia catre fericire. Studiile indica importanta calitatii in detrimentul cantitatii; emotiile pozitive le impartasim si sunt in relatie cu ceilalti. Fa-ti timp pentru cei apropiati.

De exemplu, gandeste-te la o relatie importanta din viata ta, dar care nu este atat de puternica pe cat ti-ai dori si investete timp si energie in a o cultiva, dezvolta, bucurandu-te de ea. Asculta ce are nevoie acel prieten.

6. Cultiva starea de flux. Acasa sau la job cauta activitati care sa te absoarba, in care sa te pierzi si sa uiti de tine. Aceasta stare de flux genereaza emotii pozitive.

7. Dedica timp gesturilor altruiste si actiunilor de binefacere. Atunci cand actiunile noastre au un impact pozitiv asupra celorlalti, ne simtim mai fericiti – ajuta o persoana straina, doneaza sange, ajuta un prieten cu un proiect, viziteaza rudele in varsta. Gesturile altruiste activeaza in creier aceleasi zone de placere ca mancarea si sexul.

Alege-ti o zi din saptamana in care sa faci 5 acte altruiste, toate in aceeasi zi. Gesturile nu trebuie sa fie pentru aceeasi persoana, iar cei pentru care faci aceste gesturi pot fi sau nu constienti de gestul tau.

8. Priveste partea plina a paharului. Scrie intr-un jurnal despre cel mai bun Sine al tau, imagineaza-ti cum o sa arate si ce o sa faca. Incearca sa gasesti ceva pozitiv in orice situatie.

9. Nu te compara cu ceilalti si evita supra-analizarea. Foloseste strategii pentru a evita sa te scufunzi in probleme, in a rumina si rumega gandurile negative. Fii atent cand te compari cu ceilalti pentru ca e cea mai sigura cale catre nefericire.

10. Noteaza trei lucruri pozitive. E usor sa cazi in capcana lucrurilor care nu au mers bine si in acelasi timp sa iei de la sine intelese si sa consideri „normale” lucrurile bune din viata. In fiecare seara, noteaza 3 lucruri bune care ti s-au intamplat in ziua respectiva si detaliaza ce sau cine le-a provocat, astfel incat sa inveti sa te canalizezi catre aspectele pozitive din viata ta.

The comments are closed.